dimarts, 9 de desembre del 2025

Jazz Expresso a Sants 3 Ràdio 1088 Simon Chivallon, Liv Andrea Hauge, Alain Jean-Marie & Diego Imbert, Lingyuan Yang, Alon Farber.




Simon Chivallon – Alone Again : a Personal Songbook, 2025


                                        


Iniciem el Jazz Expresso, anava dir amb bon humor, si bon humor , sempre, Però mes aviat amb un esperit nostàlgic i un somriure que ben bé podría ser provocat pels bons records , com per una lleu tristesa del que  va poder ser però no va ser. Alguna vegada m'havia passat pel cap : És possible que a ningú se li hagi acudit versionar en format jazzístic al gran Gilbert O'Sullivan? Pot ser sí que s'havia fet abans, però no havia arribat a les meves oídes. De manera que et presento al senyor Simon Chivallon , que , ell, si que ha gosat fer-ho. 
Simon  Chivallon (Bordeus, 1993) és pianista i compositor molt valorat de la nova generació del jazz francès, reconegut pel seu lirisme i capacitat per reinterpretar tant el repertori del jazz clàssic com la cançó francesa. Ha col·laborat en formacions de trio i quartet i destaca per una sensibilitat que el connecta amb grans referents del piano modern europeu i nord-americà.
 
Alone Again : a Personal Songbook és un disc homenatge al poder narratiu de la cançó, fet a través d’un recorregut personal i emotiu per clàssics i perles menys conegudes del jazz, pop i chanson. Chivallon hi ofereix lectures fresques i humanes, enriquint el seu trio amb arranjaments de quartet de corda en alguns temes. La selecció de peces —de Nougaro, Brassens, Django, Jobim, Parker o Billy Strayhorn— evidencia el seu amor per la melodia i la diversitat. 

Músics

Simon Chivallon (piano), Clément Daldosso (contrabaix), Gautier Garrigue (bateria), Jules Dussap (violí), Nam Nguyen (violí), Hortense Fourrier (viola), Rafael Cumont-Vioque (violoncel)

Temes 
Alone Again (Naturally), Eu Sei Que Vou Te Amar, Mélodie au crépuscule, Nuages, Anthropology, Le Jazz et la Java, For All We Know, Chanson Pour l’Auvergnat, Time After Time, My Little Brown Book


Estudi Midilive, París, març-abril 2025. Publicació: 19 de setembre 2025, Jazz & People.


Escoltem : Alone Again (Naturally), Mélodie au crépuscule
El tema Mélodie au crépuscule (Melodia al capvespre) és una composició clàssica associada a Django Reinhardt, figura cabdal del jazz manouche. Tot i que habitualment s’atribueix a Django, la peça va ser escrita per Joseph Reinhardt, el seu germà, també guitarrista. La primera gravació data de 1943, interpretada pel Quintette du Hot Club de France, amb Django i el violinista Stéphane Grappelli.



Liv Andrea Hauge Trio – Døgnville, 2025 

https://livandreahauge.bandcamp.com



Al capdavant d'aquest projecte hi trobem Liv Andrea Hauge, una pianista i compositora que prové del nord de Noruega, tot i que actualment resideix a Oslo. Hauge no només escriu música per a aquest trio, sinó també per al seu propi septet.
El seu enfocament com a compositora destaca per la importància de les melodies cantables i els grooves o riffs, proporcionant sempre un espai considerable per a la improvisació i l'exploració sonora. Un tret característic en l'execució d'aquestes peces és que Hauge sovint vocalitza durant la interpretació; aquesta veu se sent de vegades més subtilment al fons de la mescla, i altres cops amb més presència.
El concepte central que batega a l'àlbum és el terme noruec "døgnvill," que es pot traduir com "desfasat amb el temps," evocant estats com l'insomni o el jet lag. De fet, gairebé la meitat de les peces que componen ‘Døgnville’ van emergir mentre Hauge estava al llit amb febre, lligades a estats febrils i onírics. La resta de material va ser creat durant la gira europea del 2024.
L'àlbum es va gravar amb  intimitat: va ser enregistrat en directe en una sola sala a Newtone Studio, a prop d'Oslo. 

El Liv Andrea Hauge Trio el completen Georgia Wartel Collins al baix i August Glännestrand a la bateria.

El contrast entre la immediatesa febril de les composicions originals i la maduresa adquirida en la gira dóna a aquesta música un caràcter molt especial.


Músics :
Liv Andrea Hauge (piano), Georgia Wartel Collins (contrabaix), August Glännestrand (bateria)


Temes del disc:
Strir, Natt Natt Natt, Vi Er, Karja, Sval, Rukla, Mange av oss

Lloc i data d’enregistrament:
Enregistrat a Oslo, març 2025. Publicació: 19 de setembre 2025, segell Hubro/Grappa.


Escoltem : Strir, Vi Er


Alain Jean-Marie & Diego Imbert – Ballads, 2025
https://music.youtube.com/watch?v=qbqYE6X-x_I&list=OLAK5uy_nRZyB3NIQrBOwrRdkiBY8X8DGiDn0LUpo

Vinga , va , que no es digui! Una racció d'estandards. Qui diu que els discos de estandards son repetitius? Jo no. Com sempre, dependrà de la manera d'abordar-los. Si es fa sense ànima, només per omplir l'expedient, per fer més digerible la pastilla insuportable que és el jazz per la majoria de la població, llavors sí . Però penso que no és aquest el cas. Contrabaix i piano dialogant sobre els temes que ens coneixem de sobres, però oferint amb sinceritat una visió que vol ser nova.

Alain Jean-Marie (piano, Guadalupe, 1945) és un dels pianistes més respectats del jazz francès, reconegut per la seva sensibilitat, la seva elegància rítmica i una trajectòria que abasta col·laboracions amb Chet Baker, Barney Wilen o Max Roach. Diego Imbert (contrabaix, França, 1970) és un contrabaixista d’una gran gama estilística, col·laborador habitual de pianistes i saxofonistes de renom, apreciat pel seu gust melòdic i la delicadesa en el swing.



Ballads és el fruit de l’encontre entre dos músics amb una gran afinitat i un profund respecte per la cançó i la melodia. El disc proposa un recorregut per onze balades clàssiques del jazz i l’American Songbook, totes abordades amb una gran subtilesa, temps dilatat i un joc d’intenció i silenci. El projecte neix del desig compartit de Jean-Marie i Imbert d’explorar la balada en totes les seves textures, reivindicant la lentitud i la profunditat musical en una època d’immediatesa. En paraules del pianista, “volíem prendre’ns el temps, fugir de la pressa, entrar plenament en la bellesa de les melodies.” Daniel Yvinec dirigeix artísticament, aportant una mirada global als arranjaments.


Músics : 

Alain Jean-Marie (piano), Diego Imbert (contrabaix)


Temes  

Stardust, If You Could See Me Now, First Song, My Ideal, The Nearness Of You, Summer Serenade, My One And Only Love, A Flower Is A Lovesome Thing, Skylark, Spring Can Really Hang You Up The Most, Laura


 

Estudi La Menuiserie, França, març 2025. Mescla a Itàlia. Publicació: 19 setembre 2025, Trebim Music.

Escoltem  : My One And Only Love, Skylark, First Song*

El tema First Song és una composició emblemàtica de Charlie Haden, contrabaixista i compositor nord-americà, creada originalment el 1988 com un homenatge a la seva esposa, Ruth Cameron.




Lingyuan Yang – Cursed Month, 2025

https://lingyuanyang.bandcamp.com/album/cursed-month






Lingyuan Yang (Xina), guitarrista, compositor i productor nascut el 2001, es va formar a la New School de Nova York i és conegut tant per la seva obra compositiva (quartets de corda, música de cambra) com pel seu treball experimental, microtonal i jazz contemporani. Ha estat mentorat per destacats compositors i improvisadors com Eric Wubbels, Ingrid Laubrock i Anna Webber, i actualment estudia un màster de composició al Royal Conservatoire de La Haia. Cursed Month és el seu primer disc en solitari gravat com a líder d’un trio.



Cursed Month es presenta com una exploració vigorosa i plena de contrastos del jazz contemporani amb guitarra microtonal, piano i bateria. El disc es basa en la idea astrològica xinesa dels “mesos maleïts”, conceptualitzant la mala sort associada a la data de naixement com a punt de partida per a una suite de set peces. Aquesta obra transita per dinàmiques extremes: des de passatges frapants, rítmicament complexos i intensos, fins a moments de subtilitat, delicadesa i improvisació desenfrenada, on la interacció no deixa cap espai per l’ocultació. El resultat és un viatge sonor desbordant, on la precisió compositiva i l’impuls improvisador dialoguen entre l’ordre i el caos.


Músics:

Lingyuan Yang (guitarra), Shinya Lin (piano), Asher Herzog (bateria)


Temes:

Ritual Fire, Moondial, Bloodstain, The Song of the Mist, Spring Snow, Send Off the Ghosts, The Sound of the Mountain


Enregistrament:

Nova York, 2024


Escoltem : Moondial



Alon Farber & Hagiga – Dreams I Dream, 2025

https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_l8qdp6FhFGJtJmDVIB6Wh9dmr-tyRYpP8






Alon Farber és un reconegut saxofonista, compositor i líder de l’escena jazz israeliana, fundador del grup Hagiga el 2001. Amb més de dues dècades d’experiència i sis àlbums publicats, Farber ha consolidat una proposta estilísticament diversa que uneix influències de l’escola de Nova York amb la tradició mediterrània, i ha fet carrera a nivell internacional editant per Origin Records. El seu treball es caracteritza per una veu pròpia que aposta pel col·lectiu, la conversa musical i la innovació dins la composició.



Dreams I Dream és el tercer disc del grup amb el segell Origin Records i, per primera vegada, gravat en format quartet. El disc presenta vuit peces originals on l’escriptura col·lectiva i l’intercanvi d’idees entre la banda creen un jazz que respira diàleg i sofisticació sense rigidesa. 


Músics:

Alon Farber (saxofons tenor i soprano), Katia Toobool (piano), Assaf Hakimi (contrabaix), Yonatan Rosen (bateria)


Temes:

Cookies, Minor Trap, 20 Years, Mingus Dream, The Bartok Blues, An Old Friend, Theme for Einat, Minorism


Enregistrament:

Pluto Studios, Tel Aviv, agost de 2024


Escoltem : Mingus Dream, The Bartok Blues