Lavender Walk - Automne, 2025
Lavender Walk és un trio que integra jazz i folk format a París i integrat per Thomas Gaucher a la guitarra, Christelle Raquillet a les flautes i veu, i Cyril Drapé al contrabaix. El seu so càlid i les composicions originals s’inspiren en la sensibilitat i la poètica de la tardor. Automne, publicat el 2025 pel segell Zoot Records, recull el resultat d’una etapa d’intensa col·laboració després d’una gira de primavera.
En aquest disc hi han participat: Thomas Gaucher, guitarra; Christelle Raquillet, flautes i veu; Cyril Drapé, contrabaix.
Tenes: Ulysse & Trust, Cowboy Song, L’Envers Des Feuilles, Nouveau Jour.
L’enregistrament es va fer a París durant l’estiu de 2025.
https://lavenderwalk.bandcamp.com
He triat un tema prou optimista per començar el programa amb bon peu, però no et pensis que tot el disc ho és tant, d'optimista.
Nouveau Jour
Anthony D’Alessandro – City Lights 2025
Anthony D’Alessandro és un pianista, compositor, arranjador i líder de banda establert a Toronto, Ontario. Ha estat reconegut pel seu domini del swing i del groove, i ha actuat a escenaris internacionals, com el Montreal International Jazz Festival o el Birdland de Nova York. El seu disc anterior, Searchin’ 2024, va rebre molt bones crítiques.
City Lights és el seu segon àlbum, publicat el 24 d’octubre de 2025. Segons D’Alessandro, està concebut com una suite cohesionada inspirada en les experiències viscudes en ciutats, especialment Toronto i Nova York. Va decidir gravar-lo després d’un període de reflexió i reactivació creativa, i va planejar una sessió d’enregistrament per al maig de 2025.
Músics: Anthony D’Alessandro piano, Summer Camargo trompeta, Jacob Chung sax tenor, Jonathan Chapman baix acústic, Ernesto Cervini bateria, Jennarie veu – en el tema “Oversight”.
Temes: Four Minute Mile, Staying the Course, Sacred Ground, City Lights, The Line Up, Oversight feat. Jennarie, Green Sauce, The Charleston, The Harlem Strut.
L’àlbum es va enregistrar a Union Sound Studios el 6 de maig de 2025.
https://anthonydalessandro.bandcamp.com/album/city-lights-2
Four Minute Mile
SFJAZZ Collective – Collective Imagery (2025)
SFJAZZ Collective és un ensemble de San Francisco fundat el 2004 com un “taller de compositors”: cada temporada els seus integrants creen peces noves i reinterpreten obres de mestres moderns. El seu disc Collective Imagery, és una aposta especialment ambiciosa: és la primera vegada que el grup grava un àlbum íntegrament amb composicions originals, sense arranjaments de repertori, inspirades per l’art visual contemporani del Young Museum de la zona de la Badia de San Francisco.
Aquest projecte nEix de la col·laboració entre la banda i el de Young Museum: al maig de 2024, els membres de la Collective van visitar obres d’artistes contemporanis de la regió i van triar peces com a punt de partida per compondre música. El resultat és una visió conjunta que, malgrat la diversitat de veus, ressona amb una coherència sorprenent. Com diu el director musical Chris Potter, “és molt gratificant sentir com un grup de músics tan forts i individualistes troben un llenguatge en comú”.
Músics: Chris Potter (saxo tenor), David Sánchez (saxo tenor), Mike Rodríguez (trompeta), Warren Wolf (vibrafon), Edward Simon (piano), Matt Brewer (baix), Kendrick Scott (bateria).
Temes: Unknow Know With What Is, Walking in Rainbow Rain, Guardian of the Oceans, The Files, The Child Opens Its Eyes to the Earth, Te Quiero Inti, Listo, Guardian of the Forests.
https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_nIwmhpJDcaW60MGBBG8YxqBi0U7KgvXNw
Listo, Guardian of the Forests.
Monty Alexander – D Day (2024)
Monty Alexander és un pianista jamaicà nascut el 6 de juny de 1944 a Kingston, conegut per la seva combinació de jazz, reggae i swing. Ha col·laborat amb grans noms del jazz i ha liderat trios durant dècades, amb una carrera que abasta enregistraments clau i actuacions internacionals.
D Day és un disc carregat de simbolisme: Monty el va llançar el 29 de març de 2024, coincidint amb el seu 80è aniversari i amb l’80è aniversari del desembarcament de Normandia. És un homenatge musical ple de compòsits originals i temes de l’època de la guerra, pensat per recordar la importància de la pau, la memòria històrica i la unitat.
Músics: Monty Alexander (piano), Luke Sellick (contrabaix), Jason Brown (bateria).
Temes: Intro, I’ll Never Smile Again, Aggression, Oh Why, Restoration, June 6, River of Peace, Smile, V.E. Swing, You Can See, D-Day Voices, Day-O.
L’àlbum va ser enregistrat principalment a l’estudi Studio Sextan de París a l’octubre de 2023.
https://peewee1.bandcamp.com/album/monty-alexander-d-day
Smile
Juan Chiavassa – Fourth Generation (2025)
Juan Chiavassa és un bateria i compositor argentí originari de Venado Tuerto, format al Berklee College of Music amb una beca Avedis Zildjian. Ha tocat i gravat amb figures com Mike Stern, George Garzone, Esperanza Spalding o Paquito D’Rivera, i ha desenvolupat una carrera com a músic de sessió a Nova York, a més de liderar projectes propis.
Fourth Generation és el primer àlbum com a líder de Chiavassa, publicat el 10 d’octubre de 2025 per Whirlwind Recordings. El títol reflecteix la seva idea de vincle generacional: a la banda hi ha músics amb qui ha crescut artísticament, i amb els qui comparteix història i llegat musical. Chiavassa reuneix un grup que representa diverses generacions de músics – des del llegendari George Garzone fins a la nova generació encarnada per ell mateix – i els posa a dialogar en un repertori que barreja clàssics i composicions originals.
Músics: Juan Chiavassa (bateria), John Patitucci (contrabaix / baix), Leo Genovese (piano i Rhodes), George Garzone (saxo tenor), amb convidats Mike Stern (guitarra), Pedrito Martínez (congas), Federico González Peña (sintetitzadors).
Temes: Moon Germs, Caribbean Fire Dance, Hey Open Up, Penelope, Tetragon, The Other Mingus, The Big Push, Tutti Italiani, To Michael Brecker, 10 Bonus Track Jam.
L’àlbum va ser enregistrat a Bacque Recording, Roselle (Nova Jersey), el 17 d’octubre de 2024.
https://juanchiavassa-whirlwind.bandcamp.com/album/fourth-generation
Tutti Italiani
The Heavyweights Brass Band – Knockout (2025)
Els Heavyweights Brass Band són una formació de Toronto inspirada en la tradició de les brass bands de Nova Orleans, amb una trajectòria de més de quinze anys en què han combinat jazz, funk, soul i parades festives amb molt de groove. El seu so es caracteritza per la presència dominant dels metalls, la tuba que fa funcions de contrabaix, i un ritme que convida a ballar i a celebrar.
Knockout és el seu cinquè àlbum d’estudi, publicat el 27 de juny de 2025. Segons la banda, el disc es va gravar en dos dies a Taurus Studio, amb tots els membres tocant junts en la mateixa sala, amb l’energia i la calidesa que això aporta.
Músics: Paul Metcalfe (saxo), John Pittman (trompeta), Kae Murphy (trompeta), R.J. Satchithananthan (trombó), Nolan Murphy (tuba), Lowell Whitty (bateria).
Temes: North Philly’s Finest, Splacka, Cheap Thrills, Greater Good, Hit Me 5, Go On Get Your Groove On, Knockout, South Country, Carnicero, The Gem, Neverending.
L’àlbum va ser enregistrat al Taurus Studio, en una sessió de dos dies, tal com relata la banda.
South Country

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada