dissabte, 29 de març del 2025

Jazz Expresso a Sants 3 Ràdio (28-03-25)1007 Pablo Sanmamed, Sol Jang , Marta Duran.




1.
Pablo Sanmamed: Inquietude Migratoria (2024)
https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_k3kYJjk69V8O0JdvYxP421qxt_8VEIXIg

 
Pablo Pérez Sanmamed contrabaixo /composición
Benxamín Otero - oboe, corno inglés
Iago Mouriño piano
Bruno Couceiro batería
 

Aquest és "Zugunruhe, inquietuds migratòries", disc en què la sonoritat del trio inclou també l'oboè i el corn anglès, interpretat per Benxamín Otero. Zugunruhe, és una paraula d’origen alemany, que significa inquietud migratòria, en etologia. Es el comportament ansiós dels animals migratoris, especialment els ocells. Aquests animals mostren aquest comportament fins i tot quan estan tancats, si reben els estímuls ambientals corresponents a un dels períodes migratoris.
"Zugunruhe, inquietud migratoria" és , de fet, un projecte artístic que combina música, disseny, fotografia i literatura. La part musical està composta pel contrabaixista Pablo Sanmamed i interpretada pel seu trio de jazz, amb el pianista Iago Mouriño i el bateria Bruno Couceiro, i amb la col·laboració de Benxamín Otero a l'oboè i el corno anglès. L'àlbum inclou vuit composicions pròpies i dues interpretacions: el tema tradicional asturià "Añada" i una cantiga del seu anterior àlbum.
La música combina elements melancòlics i frenètics, amb un joc sonor que remet a una dualitat entre el bucòlic i el groove insistent. La bateria i el piano sostenen harmònicament els ostinatos i les línies melòdiques del contrabaix de Sanmamed. L'oboè accentua l'aspecte compositiu i reflexiu.
L'àlbum està basat en poemes de Susana S. Arins i inclou un llibret fotogràfic d'Eutropio Rodríguez. Els temes de l'àlbum, com "Dezembro 99", "Alvejar", "Añada" i "Bem-Vinda á Adolescência", es presenten com una revisió vital sense ordre cronològic. "Inquietud migratoria" és un disc que combina música, imatge i literatura, oferint una nova perspectiva al jazz.
 

Zugunruhe, Dezembro 99, Cameros, Alvejar, Añada 


2.
Sol Jang Trio - 19-29 (2024)
https://www.youtube.com/watch?v=fwYZ-SJQV4c&list=OLAK5uy_nFipmVGBBXWvo-aNI7oSel-VSeATERVSo


 
Sol Jang, pianista sud-coreana resident als Països Baixos, presenta el seu nou àlbum "19-29" amb el seu trio internacional. El disc reflecteix les experiències de Jang a Corea, Estats Units i Europa, combinant jazz contemporani amb elements sonors ambientals i paraules parlades en coreà. Les deu composicions originals de Jang exploren temes personals d'identitat i pertinença Acompanyada pel baixista holandès Jort Terwijn i el bateria alemany Max Hering, Jang mostra la seva habilitat per fusionar melodia i improvisació. Aquest treball, que arriba després de guanyar uns quants premis en el camp del jazz, estableix una base sòlida per al futur desenvolupament musical de Jang.
Sol Jang (piano), Jort Terwijn (contrabaix), Max Hering (bateria)
 

Philadelphia, Subway in Seoul


3.
Marta Duran - Shine 2024
Marta Duran, saxos tenor i alto , Èlia Lucas, piano, Tomàs Pujol, baix i sintetizador, Adrià Claramunt, bateria.

Shine és el disc i carta de presentació de Marta Duran, formada al Taller de músics i participant a diferents escenes, la saxofonista barcelonina debuta amb un disc de composicions pròpies i elaborats arranjaments.
 

Anhel, Sólo la verdad canta